Léto s …

Letošní léto zdá se poněkud podivné… 

Taky máte pocit, že je to jako na houpačce? Chvíli zažíváme tropy, pak pro změnu velké ochlazení a člověk aby si pomalu ze skříně vyndaval zimní oblečení…

Já mám léto moc ráda, hlavně především proto, že si konečně můžu užívat dostatek čerstvého ovoce a zeleniny z místních zdrojů. Třeba momentálně vynikající jahody. Za domem teď sbírám ty malinké, ale o to voňavější a sladší, jahůdky lesní.

Ano, přirozeně jíme víc ovoce a zeleniny. A asi  Vás logicky napadne otázka: potřebujeme tedy v létě Zelené potraviny? Jak nám mohou být užitečné ? Konkrétně mladý ječmen?

Pojďme se podívat třeba na takový pobyt na sluníčku. 

Minulý týden se mi dostalo do rukou nové číslo Pravého domácí časopisu, ve kterém je článek na toto téma. Je zde popisován zajímavý rozpor: Naše tělo potřebuje vitamín D, který předchází vzniku rakoviny kůže. Ten získáváme pouze pobytem na slunci, na druhou stranu při delším pobytu naše tělo vystavujeme škodlivému záření.

Co tedy s tím?

Jedna možnost je použítí ochranných opalovacích krémů. Ty ale také mohou obsahovat potenciálně karcinogenní chemické látky. Proto je důležité se při výběru opalovacího krému zaměřit na to, jaké filtry obsahuje. Jsou totiž dva druhy – chemické a fyzikální. Jaký je mezi nimi rozdíl?

Chemické – proměňují světelné záření na teplo. Přes kůži pronikají do těla, kde se hromadí. Můžou jí dráždit a vyvolat alergické reakce a mohou být potenciálně karcinogenní.

Fyzikální – minerály rozemleté na prach, UV záření odrážejí na principu zrcátka. Nevstřebávají se do pokožky, ale zůstávají na povrchu těla, a tím nijak neovlivňují náš organismus. 

No a jak nám může právě v této situaci pomoci mladý ječmen?

Je dobré se na pobyt na sluníčku připravit i „zevnitř“. Pokud v našem jídelníčku chybí potraviny bohaté na antioxidanty (látky, které ničí volné radikály), naše kůže trpí a dochází k jejímu poškození. Ječmen je výborným zdrojem antioxidantů (např. Betakarotenu). Pokud se opalujete intenzivně, určitě doporučuji běžnou denní dávku ječmene zvýšit na trojnásobek.

Když se při opalování spálíte, můžete ječmen velmi dobře použít i zevně a potírat jím zasaženou pokožku. Na vlastní kůži mám odzkoušeno, že proces hojení je rychlejší a také méně bolestný. V tomto případě zdvojnásobte množství ječmene, který pijete a zároveň postižená místa jemně potírejte ječmenným roztokem, čím častěji, tím lépe. Pro jednodušší aplikaci si ho můžete dát do rozprašovače. Pak se dá a použít i jako ochranný postřik.

A na závěr – nezapomínejte hodně pít!

Naše tělo tvoří z 80ti % voda a proto je pro nás nenahraditelná. V létě to platí dvojnásob, protože se hodně potíme. Pokud k čisté vodě přidáme i ječmen, dodáme do těla příslušné minerály a další nezbytné látky.

Přeji krásné léto, plné úžasných zážitků!

Ilona Švendová

Ukazuji lidem cestu, jak jednoduše pomocí zelených potravin zlepšit své zdraví a pomocí etického síťového marketingu si vybudovat vlastní nazávislost. Můj příběh si přečtěte zde >>

Komentáře